۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
باز هم تاسیس یک سامانه جدید برای خودرو+ جزئیات

­مدیر طرح ثبت سامانه‌ای معاملات خودرو گفت: بزودی سامانه ثبت معاملات خودرو راه اندازی می‌شود و همه معاملات خودروهای نو و کارکرده باید در این سامانه ثبت شوند.

بازار: حسین کاظمی افزود: مدیریت جامع در نقل و انتقال معاملات خودویی کشور، مبارزه با پولشویی، ایجاد بستر مناسب در خصوص اجرای دقیق و به موقع قانون جدید مالیات بر عایدی سرمایه، ایجاد فضای سامانه‌ای مناسب برای معاملات خودرو در راستای پیشگیری از کلاهبرداری، دسترسی به اطلاعات صحیح از خودروی مورد معامله و طرفین معامله و یکسان سازی فرآیند تنظیم و ثبت قراردادها از جمله اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت اقدام به راه اندازی این سامانه کرده است و دستگاه‌های مختلف از جمله قوه قضاییه، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و دستگاه‌های نظارتی در این طرح همکاری دارند.

کاظمی گفت: اهداف و برنامه‌های این سامانه در چارچوب قوانین و مقررات کشور از جمله قانون مبارزه با پولشویی، قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، قانون مالیات‌های مستقیم و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری شورای رقابت اجرا خواهند شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها