۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
پیش بینی ۲۳۰ تحلیلگر از مناسب‌ترین روش تحلیلی در بورس ۱۴۰۲

«فردای اقتصاد» با نظرسنجی از ۲۳۰ کارشناس و تحلیل‌گر اقتصادی، جویای پاسخ به ۱۳ سوال مهم در خصوص روند بازارها در سال ۱۴۰۲ شده است.

فردای اقتصاد: سرمایه‌گذاران برای خرید و فروش سهام از تاکتیک‌های مختلف معاملاتی استفاده می‌کنند. برخی با تحلیل بنیادی و شناسایی فرصت‌ها و ریسک‌های شرکت در فرآیند تولید و فروش اقدام به خرید سهام می‌کنند و برخی نیز از تحلیل نموداری قیمت سهم یا همان تحلیل تکنیکال، سهم مورد نظر برای ورود را انتخاب می‌کنند. اما هستند سرمایه‌گذارانی که تاکتیک‌های دیگری برای دادوستد سهام دارند. برخی تنها اخبار مربوط به شرکت‌ها را دنبال می‌کنند و هستند سهامدارانی که از کانال‌ها یا دیگران سیگنال گرفته و بعد اقدام به خرید یا فروش سهم می‌کنند. هر یک نیز برای انتخاب روش خود دلایلی دارند و ممکن است در مسیر دادوستدها، سود کنند یا با زیان‌های هنگگفتی مواجه شوند. 

اما در سال جدید کدام روش تحلیلی در بازار سهام پرسودتر خواهد بود؟ «فردای اقتصاد» با نظرسنجی از ۲۳۰ کارشناس و تحلیل‌گر اقتصادی، جویای پاسخ به ۱۳ سوال مهم در خصوص روند بازارها در سال ۱۴۰۲ شده است. این نظرسنجی تصویر شفافی از روندهای آتی را در اختیار فعالان بازارها و سهامداران می‌گذارد که نتایج این نظرسنجی‌ها به تدریج در تعطیلات نوروز منتشر خواهد شد.

در این نظرسنجی جامع از کارشناسان پرسش شده «کدام تحلیل در سال ۱۴۰۲ برای کسب سود در بورس بهتر است؟»؛ ۷۳ درصد از مشارکت‌کنندگان تحلیل بنیادی را مناسب‌ترین روش برای کسب سود در سال ۱۴۰۲ دانسته‌ و ۹ درصد نیز تحلیل تکنیکال را برگزیده‌اند.

نظرسنجی/ تحلیل بنیادی؛ پرطرفدارترین روش بورسی‌ها
کدام تحلیل در سال ۱۴۰۲ برای کسب سود در بورس بهتر است؟

گزیده‌ای از نظرات کارشناسی

سپهر سعادت، کارشناس بازار سرمایه: تحلیل بنیادی می‌تواند نتیجه بهتری در سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۲ برای سهامداران داشته باشد، چراکه با توجه به روند منطقی بازار در زمستان ۱۴۰۲ به نظر می‌رسد سهم‌ها نمی‌توانند مدت طولانی از ارزش ذاتی خود فاصله بگیرند و خرید سهام با تحلیل بنیادی و در بازه ۸ ماهه می‌تواند می‌تواند استراتژی کارایی باشد؛ در مقابل به نظر می‌رسد تحلیل تکنیکال نمی‌تواند معیار خوبی برای ورود به بازار باشد.

شهراد عالمی، کارشناس بازار سرمایه: برای انتخاب بین اینکه از چه تحلیلی برای ورود به بازار سهام در سال آینده استفاده کرد باید متغیرهای بسیاری را مورد توجه داشت. در حال حاضر با توجه به رکود سنگین احتمالی در بازارهای جهانی به نظر می‌رسد محرک اصلی بورس نرخ دلار است، از همین جهت با ورود دلار به بالای کانال ۶۰ هزار تومان، تحلیل بنیادی مناسب‌تر از سایر تحلیل‌ها عمل خواهد کرد اما در نرخ‌های پایین‌تر از این سطوح باید استراتژی فعال را در پیش گرفت که تحلیل تکنیکال می‌تواند روشی کارآمدتر در این وضعیت باشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار