۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
پیش بینی ۲۳۰ کارشناس از بورس ۱۴۰۲

«فردای اقتصاد» با نظرسنجی از ۲۳۰ کارشناس و تحلیل‌گر اقتصادی، جویای پاسخ به ۱۳ سوال مهم در خصوص روند بازارها در سال ۱۴۰۲ شده است.

«فردای اقتصاد» با نظرسنجی از ۲۳۰ کارشناس و تحلیل‌گر اقتصادی، جویای پاسخ به ۱۳ سوال مهم در خصوص روند بازارها در سال ۱۴۰۲ شده است. این نظرسنجی تصویر شفافی از روندهای آتی را در اختیار فعالان بازارها و سهامداران می‌گذارد. در این نظرسنجی از کارشناسان پرسیده شده: پربازده‌ترین بازار در سال ۱۴۰۲ کدام است؟ کدام متغیر بیشترین اثر را بر بورس خواهد داشت؟ نرخ سود سپرده و اوراق در سال ۱۴۰۲ در چه بازه‌ای خواهد بود؟ بازدهی بورس در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ بیشترین بازدهی بورس در کدام فصل رقم خواهد خورد؟ پی بر ای (P/E) آینده‌نگر بازار سهام در چه محدوده‌ای خواهد بود؟ صنایع پیشتاز بورس در سال ۱۴۰۲ کدامند؟ مهمترین تهدید بورس ۱۴۰۲ کدام است؟ کدام استراتژی در بورس ۱۴۰۲ بازدهی بیشتری می‌دهد؟ کدام تحلیل در سال ۱۴۰۲ برای کسب سود بهتر است؟ مهمترین وظیفه نهاد ناظر در ۱۴۰۲ کدام است؟ کدام موارد باید در اولویت کار قانون‌گذاری در بازار سرمایه قرار گیرد؟

در این نظرسنجی جامع از کارشناسان پرسش شد «پربازده‌ترین بازار در ۱۴۰۱ کدام است؟» حدود ۷۷ درصد از مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی «فردای اقتصاد» معتقدند که بورس، بازار برنده ۱۴۰۲ خواهد بود. پس از آن بازار ارز رتبه دوم را در اختیار گرفت اما تنها توانست رای ۱۰ درصد از شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص داد. سکه هم که سال گذشته با رشد بیش از ۱۴۰ درصدی صدرنشین شده بود و بر اساس آمارها بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد (بسته به قطعات آن) نسبت به ارزش ذاتی، گران‌تر دادوستد می‌شود، در نظرسنجی «فردای اقتصاد» به صورت مشترک با بازار مسکن، ۶ درصد آرا را در اختیار گرفته است. به این ترتیب کارشناسان و تحلیلگران بورسی، بیشترین شانس برد در سال جدید را به بازار سهامی می‌دهند که در پایان ۱۴۰۱ با نسبت قیمت به درآمد آینده‌نگر ۸ واحدی و سطح یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد به کار خود پایان داد. همچنین حدود ۳۹ درصد از مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی «فردای اقتصاد» معتقدند نرخ ارز اثرگذارترین متغیر بر بورس ۱۴۰۲ خواهد بود. پس از آن ۲۳ درصد مشارکت‌کنندگان، قیمت‌گذاری دستوری و تصمیمات بودجه‌ای را اصلی‌ترین متغیر اثرگذار بر بورس در سال جدید عنوان کرده‌اند. دو متغیری که همواره دغدغه اصلی فعالان بازار سهام بوده و بر برهه‌های مختلف زمانی اثر آن بر نوسان شاخص‌های بورسی و قیمت سهام مشاهده شده است. نرخ تورم دیگر گزینه انتخاب شده از سوی تحلیلکران بورسی است که ۱۷ درصد آرا را به خود اختصاص داده است. ضمن آنکه ۴۶ درصد از مشارکت‌کنندگان انتظار دارند بورس ۱۴۰۲ بازده بین ۳۰ تا ۵۰ درصد را تجربه کند؛ یعنی روندی مشابه سال جاری را از دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای انتظار دارند.

برای دریافت فایل کامل نتایج این نظرسنجی اینجا کلیک کنید

نتایج نظرسنجی «فردای اقتصاد» از عملکرد بازارها در سال جدید:

نظرسنجی/ پیش‌ بینی ۲۳۰ تحلیلگر از پربازده‌ترین بازار در سال ۱۴۰۲

نظرسنجی/ پیش‌ بینی ۲۳۰ تحلیلگر اثرگذارترین متغیر بر بورس ۱۴۰۲

نظرسنجی/ پیش‌ بینی ۲۳۰ تحلیلگر از سطح نرخ سود سپرده و اوراق در سال ۱۴۰۲

نظرسنجی/ پیش‌ بینی ۲۳۰ تحلیلگر از بازدهی بورس در سال ۱۴۰۲

نظرسنجی/ پیش‌ بینی ۲۳۰ تحلیلگر از پربازده‌ترین فصل بورس ۱۴۰۲

نظرسنجی/ پیش‌ بینی ۲۳۰ تحلیلگر از نسبت قیمت به درآمد پیش روی بورس ۱۴۰۲

نظرسنجی/ پیش‌ بینی ۲۳۰ تحلیلگر از صنایع پیشتاز بورس ۱۴۰۲

نظرسنجی/ پیش‌ بینی ۲۳۰ تحلیلگر از مهمترین تهدید بورس ۱۴۰۲

نظرسنجی/ پیش بینی ۲۳۰ تحلیگر از سودسازترین استراتژی در بورس ۱۴۰۲

نظرسنجی/ پیش بینی ۲۳۰ تحلیلگر از مناسب‌ترین روش تحلیلی در بورس ۱۴۰۲

نظرسنجی/ مهمترین وظیفه نهاد ناظر از نظر ۲۳۰ تحلیلگر بورسی

نظرسنجی/ مهمترین اولویت‌های قانون‌گذاری در بورس ۱۴۰۲ از نظر ۲۳۰ تحلیلگر

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار